3D mimari görselleştirme sektöründekilerin sıklıkla kullandıkları bazı terimler, olası müşteriler için bir yabancı dil olarak da kabul edilebiliyor. Bu terimler hakkındaki nüansları. Bu minimal terimler sözlüğü, bazı bilinmeyen ve yanlış bilinen terimlerin daha kolay anlaşılabilmesi amaçlı paylaşılmıştır.
3D Model – Üç boyutlu bir alanda oluşturulan düzlemler, çizgiler, vektörler ve meshlerden oluşan bilgisayar tarafından oluşturulmuş bir veri bütünüdür. Bir 3D model, görüntü ve animasyon oluşturma amacıyla uygulanan materyallere ve aydınlatmaya sahip olabilir.
3D Görselleştirme – Bir bilgisayar tarafından oluşturulan üç boyutlu bir tasvirle temsil edilen bir görüntü, animasyon veya etkileşimli deneyim.
Artırılmış Gerçeklik – İşlenmiş, bilgisayar tarafından oluşturulmuş bir görüntünün ikinci bir ekran veya VR başlığı aracılığıyla gerçek dünya görüntüleri üzerine bindirilmesi artırılmış gerçeklik olarak kabul edilir. Bir inşaat konseptini, sonunda inşa edilirken görüleceği gibi sergilemek için kullanılabilir.
CPU – İşlemci anlamına gelir. Bu, bilgisayarınızın çekirdek işlem gücünü ifade eder. Birçok render motoru yalnızca CPU gücünü kullanabilir, bu da pahalı bir GPU’nun kurulmasını gereksiz kılar.
Taslak (Draft) – Son haline getirilmiş bir 3D görselleştirme oluşturulmadan önce, renderın yüksek çözünürlüklü bir versiyonunu üretmek için zaman harcamadan önce aydınlatma, kamera ve maddeselliği ayarlamak için taslak görünümler oluşturulmalıdır.
Entourage – Bir bina veya iç mekan renderına ölçek, ilişkilendirilebilirlik ve gerçekçilik kazandırmak için eklenebilen insanlar, nesneler, yeşillik ve bağlam.
Flythrough – İzleyiciye kavramsal bir mimari eserin kapsamlı bir görüntüsünü sunan kuş uçuşu misali görünümlü kısa, render edilmiş animasyon.
Frame – Animasyonlar render edilirken, kare olarak da adlandırılan ayrı ayrı render edilmiş görüntülerden oluşturulması gerekir. Çoğu animasyon saniyede 24 veya 30 karede işlenir.
GPU – Grafik işlemlerini yapmakla yükümlü işlemcidir. Görselleştirme dünyasında, yüklü hesaplamaları yapmak için bilgisayarınızın grafik kartını kullanan işlemci türünü tanımlamak için kullanılır.
Fotogerçekçilik – İşlenmiş bir görüntünün sanki gerçek hayattan bir fotoğrafa yakınlığı sağlama başarısı.
Eklenti – Bir 3D modelleme programında yerel olarak kullanılabilen ek bir araç seti veya render motoru.
Ray Tracing – Işığın pikseller boyunca izlediği yolu takip ederek fotoğraf gerçekliğinde gölgeler, ışıklandırma ve maddesellik elde edilmesini sağlayan işleme türü.
Render – Bir 3D modelin ışıklandırma, doku ve çeşitli kamera açılarıyla birleştirilmesiyle ortaya çıkan bilgisayarda oluşturulmuş görüntü. Render hareketsiz bir görüntü, animasyon veya etkileşimli bir deneyim olabilir.
Texture – Belirli bir malzeme olarak işlenmek üzere 3D modeldeki nesnelere uygulanabilen ve düzenlenebilen 2D görüntü dosyaları. Dokular bir rendera hayat verir ve gerçekçi görünmesini sağlar.
İki Nokta Perspektifi – Birbirine yaklaşan iki perspektif noktasına sahip bir çizim veya render türü. Bu en yaygın perspektif türüdür ve gerçek hayatta gördüğümüz gibi görünen çizimlerle sonuçlanır.
Sanal Gerçeklik – Kullanıcının kavramsal bir binayı, iç mekanı veya kentsel alana dair konsepti dijital olarak deneyimlemesini sağlayan bilgisayar tarafından oluşturulan bir deneyim.
© 2024, Hakan Özerdem. Tüm hakları saklıdır.
Tüm içerik ve verilerin yayın hakkı saklıdır. Paylaşım için paylaştığınız içeriğe erişilebilir ve görünür bir bağlantı bulundurulması şarttır.